Différences entre les versions de « Discussion:Nicolás Gómez Dávila »
Ligne 1 : | Ligne 1 : | ||
== Citationes == | == Citationes == | ||
− | + | Les premiers accords de la symphonie contre-révolutionnaire sont audibles dans la prose de Rousseau | |
+ | |||
+ | “Adaptation to the modern world requires sclerosis of sensibility and degradation of character.” | ||
— Nicolás Gómez Dávila, ’’Escolios a un texto implícito’’, II, 445 | — Nicolás Gómez Dávila, ’’Escolios a un texto implícito’’, II, 445 | ||
Ligne 10 : | Ligne 12 : | ||
“For the average person, all problems date to World War II; for the more informed, to World War I; for the genuine historian, to the French Revolution.” | “For the average person, all problems date to World War II; for the more informed, to World War I; for the genuine historian, to the French Revolution.” | ||
− | + | « Si le réactionnaire ne se réveille pas dans le conservateur, c'est qu’il ne s'agissait en fait que d’un progressiste paralysé » | |
== Nexus externi == | == Nexus externi == | ||
*{{en}}[http://don-colacho.blogspot.fr English translations of the aphorisms of Nicolás Gómez Dávila] | *{{en}}[http://don-colacho.blogspot.fr English translations of the aphorisms of Nicolás Gómez Dávila] |
Version du 1 octobre 2021 à 13:46
Citationes
Les premiers accords de la symphonie contre-révolutionnaire sont audibles dans la prose de Rousseau
“Adaptation to the modern world requires sclerosis of sensibility and degradation of character.” — Nicolás Gómez Dávila, ’’Escolios a un texto implícito’’, II, 445
“Total freedom of expression does not compensate for lack of talent.”
”Modern man is a prisoner who thinks he is free because he refrains from touching the walls of his dungeon.”
“For the average person, all problems date to World War II; for the more informed, to World War I; for the genuine historian, to the French Revolution.”
« Si le réactionnaire ne se réveille pas dans le conservateur, c'est qu’il ne s'agissait en fait que d’un progressiste paralysé »